AKTUELLT

Facebooksida

Instagram logga2

Instagramsida

Välkomen med förslag till förbättringar av hemsidan

Huddinge Kulturhus

Föreningen bedriver öppen publik verksamhet inom ramen för föreningens stadgar.

Föreningen ska sträva efter att Kulturhuset är en levande plats för kultur. Föreningen ska erbjuda medlemskap och arbeta aktivt för att utveckla kulturverksamheten genom att fungera som en paraplyorganisation för övriga föreningar/aktörer i huset.

Föreningen får genom avtal med Huddinge kommun rätten att använda ovan nämnda lokaler för att bedriva egen kulturverksamhet och kulturverksamhet i samverkan med övriga föreningar.

Föreningens åtagande är att:

• vara en samverkande kraft mellan övriga kulturaktörer, Folkes och kommunen.

samarbeta med kommunen, föreningar och andra kulturaktörer för att utveckla kulturverksamheten i huset.

• verka för att Kulturhuset blir en mötesplats för unga vuxna.

• dokumentera verksamheten och göra dokumentationen tillgänglig för Huddinge kommun att använda i informations- och annonsmaterial.

• terminsvis varje år göra en samlad programplanering för kulturverksamheten i huset.

>> Läs stadgarna

HKHus Folkes Huddinge